Gå til hovedindhold

Impact Challenge - Business with Purpose

Er du et ungt talent med en forretningsidé, der kan være med til at løse nogle af samfundets største udfordringer? Eller har du for nylig startet egen virksomhed, hvor kerneforretningen bidrager til bæredygtig udvikling og indfrielsen af Verdensmålene? Så er det nu, at du eller din virksomhed skal sende os løsningen!

Så er du nemlig med i konkurrencen om at pitche live foran en topprofessionel jury, møde potentielle impact investorer, vinde pengepræmier samt et mentorforløb til videreudvikling af din løsning.

Du kan deltage i konkurrencen, hvis du er:

  • Startup (med CVR-nummer)
  • Ungt Talent under 35 år (uden CVR-nummer)

For begge målgrupper kræver det, at din idé eller forretningsmodel er: innovativ, realiserbar, har en positiv samfundseffekt og er skalerbar - og dermed bidrager til mindst ét af FNs 17 Verdensmål.

Ansøg NU og vær med i kapløbet om at gøre bæredygtighed til big business.

 

Præmie
2 x 15.000 kr. + mentoring
Idéer
43
Kategori
FNs 17 Verdensmål
Kick-off

Impact Challenge skydes igang på Børsen den 12. november kl. 13:00 i forbindelse med åbning af Danmarks Iværksætteruge.

Send din idé ind

Deltag i konkurrencen ved at sende din bæredygtige forretningsidé ind via knappen ovenfor.

Deadline

Vi skal have modtaget din forretningsidé senest den 3. december kl. 12:00.

Pitch-workshop (valgfri og åben for alle)

Et knivskarpt pitch åbner døre for investorer, kunder og samarbejdspartner. På workshoppen lærer du at lave et godt pitch, som du kan bruge foran juryen, eller hvis du skal ud og tale med investorer. Læs mere og tilmeld dig: http://llk.dk/rnpuzg.

Finalisterne offentliggøres

Dansk Iværksætter Forening udvælger 6 finalister, der går videre i konkurrencen om 2 x 15.000 kr., og som skal pitche live til afslutningseventet hos Google.

Pitch og kåring af vindere

Den 14. december pitcher de seks bedste deltagere deres idé eller forretningsmodel live hos Google. Juryen og publikum finder sammen én vinder i kategorien 'Startup' og én vinder i kategorien 'Ungt Talent'.

Erhvervsstyrelsen logo
Dansk Iværksætter Forening Logo
Global Entrepreneurship Week Logo

Hvordan deltager jeg?

1. Opret en profil på challenges.dk og klik på 'Indsend idé' i toppen af denne side.

2. Angiv i feltet 'Titel', om du ansøger i kategorien 'startup' eller 'ungt talent'. Eksempelvis 'Titel: Verdens bedste idé (startup)'. Hvis du deltager i kategorien 'startup', skal du have et dansk CVR-nummer. Du kan oprette et CVR-nummer her.

3. I feltet 'Billede' kan du uploade ét foto af din løsning, dit team, virksomhedens logo eller lignende.

4. I feltet 'Resumé' skal du kort beskrive din forretningsidé eller forretningmodel (max 200 tegn).

5. I feltet 'Beskrivelse' skal du beskrive, hvordan din forretningsidé eller forretningsmodel lever op til de fire kriterier (se nedenfor), og hvilket verdensmål du bidrager til at indfri. Du kan læse mere om FNs 17 Verdensmål her. I beskrivelsen har du mulighed for at lægge link til video, billeder, hjemmeside mv.

6. I feltet 'Filer' skal du vedhæfte et pitch af din idé eller forretningsmodel. Dit pitch skal tage udgangspunkt i de fire kriterier og lægges op i PowerPoint eller pdf (max. 8 slides). Præsentationen skal kunne stå alene, og du kan derfor tænke på præsentationen, som første udkast til det, du vil bruge til et pitch. Der må gerne være overlap mellem teksten i feltet 'Beskrivelse' og i præsentationen.

Kriterier for at deltage

For at deltage i konkurrencen skal din idé være:

  • Innovativ: Din idé eller forretningsmodel skal være nytænkende og innovativ i forhold til konkurrerende produkter eller services på markedet.
  • Realiserbar: Du skal sandsynliggøre, at din idé eller forretningsmodel kan realiseres kommercielt. 
  • Impact: Du skal vise, at din idé eller forretningsmodel bidrager til at løse en eller flere samfundsudfordringer, og du skal angive, hvilket af FNs 17 Verdensmål der bidrages til.
  • Skalerbar: Din idé eller forretningsmodel  skal være kommerciel og have skaleringspotentiale.

HUSK at beskrive alle fire parametre, når du indsender din projektbeskrivelse.

Det skal bemærkes, at alt materiale skal indsendes digitalt via challenges.dk. Det er udelukkende deltagerens ansvar, at det indsendte materiale er læsbart. Deltageren afholder selv alle omkostninger i forbindelse med deltagelse.

Vurdering af din løsning

Din idé eller forretningsmodel bliver vurderet ud fra, hvor gennemtænkt løsningen er, og i hvor høj grad den lever op til de fire kriterier. Det er derfor vigtigt, at du både beskriver idéen eller forretningsmodellen, så juryen forstår, hvad løsningen går ud på, og at du tydeligt beskriver, hvordan løsningen lever op til hvert af de fire kriterier - og hvilket af FNs 17 Verdensmål du bidrager til. 

Image

Pitch & vind!

Seks finalister (tre i hver kategori) får mulighed for at pitche deres idé live foran en professionel jury og et publikum, når vi kårer vinderne ved et afsluttende event der afholdes hos Google. Hvem kan overbevise både jury og publikum om, at de fortjener sejren? Alle deltagere får en invitation til eventet direkte på mail.

Sæt derfor allerede nu kryds i kalenderen d. 14. december kl. 9.00 – 12.00.

Pitch-workshop

Et knivskarpt pitch åbner døre for investorer, kunder og samarbejdspartnere. I forbindelse med challengen afholder vi derfor en workshop, hvor du kan lære at lave et godt pitch, som du kan bruge foran juryen, eller hvis du skal ud og tale med investorer. Workshoppen afholdes d. 6. december hos Google. Læs mere og tilmeld dig her.

Hvem er juryen?

  • Thorkil Sonne, stifter af Specialisterne og formand for Rådet for Samfundsansvar og Verdensmål 
  • Malou Aamund, direktør, Google Denmark
  • Flemming Besenbacher, bestyrelsesformand, UNLEASH, samt næstformand, Innovationsfonden 
  • Søren Stig, formand, Nordic Impact Investing Network (NIIN) og medlem af Disruption Taskforce
  • Christian Motzfeldt, direktør, Vækstfonden 
  • Stine Kirstein Junge, privatsektor ansvarlig, UNDPs nordiske repræsentationskontor
  • Sara Krüger Falk, direktør, UN Global Compact Danmark 
  • Pelle Pedersen, rådgiver og impact investor 
  • Richard Georg Engström, stifter, IMPACT X  
  • Jesper Højberg, næstformand, DanBAN Danish Business Angels
     

Thorkil Sonne

Malou Aamund

Flemming Besenbacher

Søren Stig

Christian Motzfeldt

Stine Kirstein Junge

Sara Krüger Falk

Pelle Pedersen

Richard Georg Engstrøm

Jesper Højberg

 

 

 

 

 

Baggrund for Impact Challenge - Business with Purpose

Better Business, Better World

Startups og unge har det særlige mindset, den agile tilgang og den innovative tankegang, der skal til, for at vi i Danmark fortsat kan blive ved med at løse nogle af samfundets største udfordringer.

1. januar 2016 trådte FN's 17 Verdensmål for bæredygtig udvikling i kraft. Frem til 2030 har 193 lande forpligtet sig til at bidrage til indfrielsen af Verdensmålene og dermed sætte kursen mod en mere bæredygtig samfundsudvikling.

Verdensmålene indeholder store potentialer for at vende samfundsudfordringer til forretningsmuligheder. Det anslås, at Verdensmålene rummer forretningsmuligheder for mindst 12 billioner dollars frem mod 2030.

I anledning af Global Entrepreneurship Week 2018 har Erhvervsstyrelsen og Dansk Iværksætter Forening derfor besluttet at afholde en challenge målrettet startups og unge for at hylde idéer og forretningsmodeller, der fremmer en bæredygtig samfundsudvikling.

Kommentarer

Idé-besvarelser for denne challenge (43)

International Network of Green Agents (INGA) offers high quality and affordable student-driven consulting services within the areas of sustainability. We work with SME's and municipalities to develop co-creative, innovative, practical and sustainable solutions to the challenges that they confronted with. By finding the right students (Green Agents) and identifying needs at the customer-level, we function as a matchmaking platform, where small teams of students from interdisciplinary backgrounds are linked to the increasing project-work at the SME- and municipality level.

Our advantage -

INGA is able to offer high-quality consulting services without the high price-tag, as our student-consultants aka. Green Agents are carefully selected top university students or recent graduates with the right combination of expertise, creativity, and problem-solving skills. These Green Agents work on a project-basis as they all believe in the mission of creating a sustainable future. The Green Agents believe that by improving the sustainability of organizations, we create large and meaningful impact and difference to the organizations and it's stakeholders.

INGA matches the untapped capabilities and skills of top university students with the unmet needs of socially-driven organizations, municipalities and cities. A great focus is on the process, which is mutually beneficial. On one side, SME's, non-profits, social enterprises, and other socially-minded businesses receive custom solutions to the challenges that they are facing. On the other side, university students receive invaluable work experience, professional training, first-hand exposure to different organizations and enterprises, meaningful leadership development, and the important opportunity to create an impactful and measurable difference.

Mistrivsel, uro og lavt selvværd er bagsiden af den teknologiske medalje. Der er brug for værktøjer og fokus på vigtigheden af at være nærværende med sine børn hver dag. Men i en travl hverdag med to udearbejdende forældre, er der ikke overskud til kreativitet og inspiration. Så med udgangspunkt i det hverdagsrum og i de ting vi, som familie, dagligt omgiver os med skaber vi inspiration til mere nærvær i børnefamilierne. Vi designer produkter, der er så pæne, at de voksne vil have dem fremme, og så spændende at børn vil være med. Hvert produkt indeholder 4 elementer, læring, design, nærvær og funktionalitet. Og det hele understøttes af et vidensunivers i samarbejde med familieeksperter.
Med læring som fælles interesse, børnefamilier i fokus, og design som midlet til at nå målet, NÆRVÆR, vil vi ind i de danske hjem og hjælpe med at inspirere familierne til at huske nærvær HVER DAG. For på den måde at øge trivsel, skabe ro, og give børn den bedste start på livet med et godt selvværd.
Hvorfor læring? Børn er udstyret med naturlig nysgerrighed, og voksne elsker at se deres børn blive klogere. Derfor har vi valgt netop det rum at bygge vores virksomhed op omkring

Vi drikker mest kaffe per capita i verden i Norden, hvorfor den gerne må være så lækker og sund for os som muligt og at den i hvert fald ikke er skadelig for kroppen. Dog får flere og flere af os anbefalinger, fra deres læge eller andre sundhedsfaglige rådgivere, om at begrænse kaffeindtaget. Kaffen har et temmelig lavt pH (højt syreindhold) så mange af os kender følelsen af sure opstød, men vi er afhængige af at få mere koffein (derfor begrebet kaffetrang), så vi bliver ved med at drikke mange kopper per dag.

Min vision er at udvikle og sælge en lavsyreholdig kaffe (ultimativt syreneutral), har en koffein effekt, der er mere balancerende (mere ligesom te), men uden at gå på kompromis med smagen. Det ville være en skam, hvis vi begrænser eller stopper helt med at drikke kaffe da kaffen er verdens næst største handelsvare og har en enorm påvirkning i verdensøkonomien og balancen mellem det globale syd og nord samt for miljøet og de mennesker der dyrker kaffebønnerne. De sidste 5 år har jeg arbejdet på en opskrift med kaffen hvor vi bl.a. tilføjer medicinske svampe i kaffen som både har en balancerende effekt samt gør kaffen mindre syreholdig. Kaffen er en videnskab. Det samme er sundhed. Jeg har været med i et projekt med Agro Business Park ”Future Food Innovation” hvor RUC har samlet informationer fra flere hundrede videnskabelige studier omkring svampenes sundhedsfremmende egenskaber. Jeg vil gerne udvikle videre på kaffen sammen med vidensinstitutioner, hvilket kræver flere investeringer som dog ultimativt vil komme mange til gode. Det totale globale kaffemarked er 700.000.000.000 kr. per år. Hvis vi kan påvirke verdensøkonomien med bare 1%, så kan vi gøre en stor forskel sundhedsmæssigt både for mennesket og miljøet. Healthy people – healthy planet – happy people – happy planet.

This project aims to change the streetfood markets’ perception of convenience. It is convenient to sell a to-go meal, but it is inconvenient that it is part of destroying our environment. By creating a model that seeks to make reusable tableware a sustainable business we hope to change the behavior in local semi-closed food market loops, but also to educate the general public about the problem and the alternative solutions available.
The solution: Tableware-as-a-service. Customers pay a deposit for their tableware, and return it after use. An innovative reusable product with an integrated asset tracking technology, RFID, will make this possible. RFID can broadcast product whereabouts, which in turns provides data. Data can be capitalized, for example the consumer behaviour can be analysed to determine the most popular seating sections, allowing the stall rental prices to be adjusted thereafter – and much more. The value of the data will in the long run make the investment in reusables a profitable solution for the food markets.

GET GREEN TODAY GØR FORBRUGERENS LIV GRØNT, NEMT OG BEKVEMT
Vi levere miljøvenlige husholdningsprodukter, som en abonnementstjeneste, lige ved kundens hovedør - i en mængde og frekvens de vælger.

Vores verden er i problemer, selvom fattigdom er lavere end nogensinde, er sult og underernæring et reelt problem. Og selvom vores planet består af 70% vand er kun 1% af det tilgængelig for folk, så imens vi her i vesten er der familier som er nødt til at vælge om de skal bruge deres drikkevand på tørst eller afgrøder. Vi kan se hvor stort problem dette er og har et mål om at noget ved det. Vi ved dette problem er et længerevarende problem som har brug for en længerevarende løsning. Vi har derfor skabt greenhouse. Et drivhus som kan give til fattige underernæret familier som nu har mulighed for både at få afgrøder og drikkevand, vores drivhus kan nemlig få planten til at skabe sit egen økosystem og det vil sige at den endda også kan bruge saltvand. Fantastisk ikke? Vi undrede os også selv om hvorfor dette ikke fandtes endnu. Og det bedst af det hele af det kan lade sig gøre, læs med i beskrivelsen så fortæller vi hvordan.

Min idé, YieldMore, er en Best Practice videoapp til small-scale farmers i Nigeria.

REspace konceptet og møblet hjælper mennesker, som ønsker at interagere i mere inspirerende, fleksible og mobile rum ved at tænke kreative muligheder ind i rummet og rummet ind i kreative muligheder.

Jeg vil skabe en bæredygtig smykkekollektion med det formål at skabe positiv dialog omkring klimadebatten. Det skal gøres ved en kampagne der viser hvor nemt det er at bidrage til positiv forandring.

den glade madvaffel er en vaffel som er lavet af mad rester

lavet af Faith Andersen, Frederik Reitz og Kasper Ibsen.

Methane is already being captured by various types of technologies, in different parts of the world. We need aggregated knowledge of what is available, modify it and to make it commercially available for the agriculture industry.

Virksomheder med størst kønsdiversitet på toppen klarer sig væsentligt bedre end dem i bunden af diversitetsstatistikker. GoGetty er en employer branding og diversitetsplatform, der gør diversitet målbart og transparent, og som hjælper virksomheder med at opnå bedre resultater gennem mangfoldighed. GoGetty er samtidig den første benchmarking og §99-kompatibel sociale platform.

Som talent på GoGetty platformen får man overblik over, hvordan virksomheder klarer sig, hvad diversitet angår, og hvor man som kvinde har bedst mulighed for at stige til tops. Hver virksomhed får tildelt en score, baseret på antallet af mænd og kvinder i virksomhedens topledelse. GoGetty er samtidig virksomhedernes og talenternes digitale one-stop-shop til Diversitet og Inklusion (D&I) løsninger.

Kun når vi måler noget, kan vi vurdere, hvor langt fra målet, vi er - ved at sammenligne data, lære fra de bedste og hjælpe virksomheder, der klarer sig dårligere. GoGetty bringer innovative virksomheder, mangfoldige talenter samt leverandører af løsninger inden for D&I tættere sammen.

GoGetty er en forretningsløsning på FNs verdensmål nr. 5 men også verdensmål nr. 10 og nr. 17. Med bundlinjen for øje er GoGetty med til at skubbe positivt på udviklingsprocesser for diversitet og mangfoldighed og dermed ligestilling og lighed på lang sigt.

Ved at kombinere en forskningsbaseret viden om bæredygtighed og cirkulær økonomi med dyb brancheforståelse og evnen til at skabe værdifulde fortællinger vil In futurum forandre den danske modeindustri.

Kort sagt er vi 4 udskolingselever, der brænder for at gøre en forskel. Vi har udviklet et produkt der forhåbentlig kan medvirke til at opfylde verdensmål 7 (bæredygtig energi). Projektet kan opdeles i to projekter – vi kalder dem det lille projekt, og det store projekt. Fælles for begge projekterne er, at vi har udviklet en idé der udnytter vandkraft, der ikke normalt bliver benyttet. Det lille projekt går ud på, at man monterer en turbine i et nedløbsrør. Når det så begynder at regne, og vandet løber ned gennem nedløbsrøret, kan turbinen generere strøm til fx udendørsbelysning. Til dette har vi også udviklet en monitoreringsapp. Det store projekt bunder i det samme – bare i meget større skala. Her har vi tænkt os at montere en turbine i rørene, der fører vandet fra overløbsbassinerne (i København) ud i havet. Dette ville kunne generere rigtig meget strøm. For at kunne generere strøm med vandkraft har man brug for at have en tilstrækkelig faldhøjde, og at vandet er relativt rent. Derfor egner vandet i overløbsbassiner og nedløbsrør sig rigtig godt. Vi har en lignende plan for udnyttelse af energi i forbindelse med Amager Ressourcecenter.

Kiteborne Energy udvikler et bæredygtigt letvægtsvindenergisystem, som bidrager til FN's verdensmål nr. 4, 7 og 11. Systemet består af en selvbærende aerofoil (drage), som driver en generator fastgjort på land eller i havoverfladen.

For tiden udvikler vi næste generation af systemet med øget output, flere sensorer og mere automation, så systemet kan klare større vindstyrke og holdes flyvende i nul-vind.

Der er et marked for systemet, hvor der ikke eksisterer el-infrastruktur, eller hvor der ikke kan opsættes vindmøller. Det kan være landområder særligt i udviklingslande og hos øsamfund inden og uden for Europa. Der er også et marked, hvor systemet kan supplere eksisterende elnet, som anvender dieselgeneratorer f.eks ved offshore, deepsea boreplatform og minedrift.

I Danmark alene anslås det, at opførslen af datacentre vil øge efterspørgslen på elektrisk energi med 15-20%, her kan KiteBorne Energy byde ind med bæredygtig energi.

Allerede i løbet af 2017 - 2018 har vi udviklet og gennemtestet første generation prototyper i lille størrelse samt målt på deres energiproduktion. Vi har fået gode resultater og med f.eks. 2m aerofoil ved 5m/s vind genereres der 100W med en samlet vægt på 5kg.

Reccoon ApS er ved at udvikle et logistik- og distributionssystem til affaldstransportører. Systemet anvendes til at håndtere alt i forhold til ordre, køretøjer, chauffører, bestillinger, ruter og alt andet der har med den daglige drift at gøre. Systemet udmærker sig ved at være en moderne digitaliseret løsning, der gør det nemt at indsamle, analysere og optimere alles affaldsdata, noget som ikke er muligt med de nuværende løsninger på markedet i dag, vi er 4 fuldtids iværksættere der arbejder på dette, vores mål er at lave fremtidens logistik system til cirkulær økonomi. Branchen mangler digital infrastruktur til at omfavne CØ-tankegang.

Hvorfor bliver vi ved med at have medieskandaler om ”squishies” med skadelige kemikalier til børn? Underbetalte tekstilarbejdere, der har produceret det tøj vi køber? Og hvorfor skal det være så svært at komme ud på markedet, når man er iværksætter med et bæredygtigt produkt?
Vi har skabt en markedsplads, hvor vi screener for FN’s verdensmål nr. 8 og 12. Vi har særligt fokus på 8.4, 8.5 og 8.8 samt 12.2 og 12.5.
På Weensu.dk kan man let oprette egen webshop til minimale omkostninger. Det er attraktivt for alle med interesse i at producere og sælge bæredygtige produkter men med mindre interesse i SEO, betalingsgateways, hosting og lign.
Vi ønsker at være one-stop-shop for bæredygtige produkter.
Desuden vil vi skabe et community, hvor man finder værdifællesskab med andre både på sælger og køber siden. På sælgersiden tilbyder vi et læringsmiljø, hvor man opbygger viden og kompetencer indenfor vores univers og online salg generelt. Samtidigt er mange af vores sælgere solo-selvstændige, som får mulighed for at netværke med ligesindede.
Weensu – We enable sustainability.

SDG-Æsken indeholder 17 stykker fyldte chokolader, der hver især afspejler hvert enkelt SDG-mål på indhold, såvel som på form og farve. Tanken med æsken er, at den skal introduceres til marts, i forbindelse med planlægningen af alle SDG-konferencerne. Kundegruppen er således arrangører af konferencer, samt virksomheder der ønsker at skabe marketing omkring bæredygtighed og SDG-målene. 

Finance Guide er skabt for udlændinge (først i Danmark, senere i andre lande) med det formål at forbedre deres finansiel integration og dermed bidrage til mindre ulighed mellem de lokale og de nytilkomne.

Finance Guide skal være en platform, hvor udlændinge kan finde pålidelig information og rådgivning på sprog, som de forstår, vedr. de finansielle emner i deres nye lande, inkl. skat, pension, bankforretninger, investering mv.

What:
Helping to create awareness of electronic waste (e-waste) recycling and enable a convenient, stress- free disposal of old electronic items.
Online tool to hire an e-waste pickup for big electronic (oven, fridges and other white goods) products or ones with sensitive data (mobile phones, computers, laptops, tablets) on it.
Who:
Every person in Copenhagen who does have a broken/old electronic item and no car, time and e-waste bin.
Why:
E-waste is the fastest growing waste stream. The e-waste market isn't disrupted, Recycling rates are low. E-waste recycling is needed to reduce emissions, scarcity of precious and rare earth elements and achieve a circular economy

Min ide er en app, der gør samkørsel nemmere og mere overskuelig, uden at der er en økonomisk gevinst involveret.

Over 340 million people in Africa have no access to safe drinking water. In many areas, water scarcity is not the issue, but the quality of the water itself. The SolarSack was created as a solution to this problem: it’s the world’s cheapest purification product. The SolarSack uses ultraviolet germicidal irradiation to kill approximately 99.99% of the pathogens usually found in water supplies. The purpose of this project is to successfully facilitate the distribution of the SolarSack to slums and refugee camps in East Africa, beginning in Tanzania, Kenya, and Uganda. The expected results are increased access to clean drinking water in the areas, a healthier population, and income opportunities for the female residents of the area.

In order to achieve this, we have partnered with NGOs focusing on income generating activities in East Africa. We have partnered with NGOs and other civil society organizations who work with female loans and savings groups, using the “Tupperware method”, in which the women in these groups would perform direct sales to the population and spearhead upcycling initiatives. These will be formal jobs, and they will be making a profit off of each SolarSack they sell, thus introducing income opportunities to the area. The market potential for the SolarSack is huge; in East Africa alone, more than 47 million people do not have access to clean drinking water - any person living on a low income with limited access to water is a potential customer. Finally, addressing this market would mean 71 million trees saved and 4.7 million tonnes less of CO2 emissions annually in the atmosphere and 47 million healthier people.

Natural gas is considered as cleanest burning fossil fuel and bridging fuel to transit into lower carbon dioxide emission based world. A novel method of storing and transport Natural gas in solid gas hydrate crystals is safer and economical method compare to current practices of transport via pipeline as well as using LNG/CNG ship based transport. This Solidified natural gas (SNG) technology, offers considerable benefits to store an additional volume of gas in the most eco-friendly way. Gas Hydrates are well known to chemical and petroleum engineers as chemicals are developed as inhibitors to avoid gas pipelines blockage due to gas hydrates formation and their self-preservation nature. However, there is evidence of chemicals acting as “hydrate promoter” that could enhance hydrate formation and gas storage capacity of hydrate for given volume. Overall SNG Technology development includes testing such potential chemicals in different reactor configurations followed by the development of a process chain to implement in pilot / large-scale application. The success of this technology and industry adaptation could be a game changer for NG storing and transport industry

Better World Fashion sælger nye skindjakker lavet af 98% genbrugte materialer. Skindet kommer fra genbrugsbutikker, foret og metallet er også genbrugsmaterialer. Dertil har Better World skabt en bæredygtig forretningsmodel hvor jakkerne sælges med tilbagekøbsgaranti eller lejes til forbrugeren.

miheroo er den globale platform, der forbinder udstationerede og rejsende med hushjælpere, sikkert og nemt.

Vi er 2 unge gymnasieelever på 18 år som prøver at løse storbyernes parkeringsproblemer. Vi er næsten klar med vores app som mangler de sidste justeringer på backenden.

Parksome udbyder en deleøkonomisk parkerings-app som gør det muligt for p-pladsejere at udleje deres p-plads gennem vores app - enten virksomheder eller privatpersoner. Fordelen for bilisterne er, at de på forhånd kan reservere en billig privat p-plads gennem vores app. Dette ved vi, at rigtig mange billister vil have gavn af samtidig, med at vi formindsker CO2 udledningen, da vi fjerner søgetrafikken.

Et forslag til bæredygtig produktion, grøn opførelse og sundt indeklima. samt en anderledes motivator for udbredelsen af det klimavenlige byggeri.

Modellen er et intensivt læringsforløb med afsæt i positiv psykologi, hvor undervisning primært omhandler præstationer og eksamenstræning igennem interaktivitet og brugen af Virtual Reality, hvor målgruppen er elever fra 8.- og 9. klasse.
Formålet er at gøre eleverne uddannelsesparate, øge trivslen i klassen samt at gøre de unge mere selvbevidste og selvsikre så alle, uanset niveau, kan udvikle deres potentiale.

Vi sælger 100% økologiske produkter, som er håndlavet af kvinder i Montenegro. Produkterne strikkes i kvindernes egne hjem, og det betyder at mønstrene varierer pga. individualiteten, men det er en del af charmen.

We are gammifyng the understanding of a complex problem, such as the 17 Development Goals. We have developed a digital training that help companies seize the opportunity within the Agenda 2030.

1 milliard mennesker lider af D-vitaminmangel, dette kan føre til en række alvorlige sygdomme. Vi producerer en let tilgængelig test som nemt og hurtigt afgører om du har behov for vitamintilskud.

Wholi er en dansk virksomhed og vores vision er at skabe en mere bæredygtig og global ansvarlig fødevareindustri/madkultur ved at udvikle sunde og innovative fødevarer med insekter.

Vi er meget inspireret af den sydlandske madkultur, hvor omkring 2 milliarder mennesker spiser insekter dagligt. Vi er dog klar over, at hvis vi skal have de vestlige lande med ombord, så kan vi ikke servere store hele insekter på spyd. Vi har derfor fokus på innovation og branding, som skal lede vejen til den vestlige mave.

Som udgangspunkt bruger vi kun insektmel i vores produkter. Indtil videre har vi udviklet 2 forskellige produktlinjer:
- Dare Squares, som er chokolade/dadelkonfekt med fårekyllingemel.
- Buff Bars, som er en proteinbar med buffalo-larvemel.

Disse bliver bl.a. solgt i alle Irma'er, Fitness Worlds og Mad&Vin Magasin.

Derudover arbejder Wholi meget i partnerskaber og vi er bl.a. i gang med at hjælpe farmere i Cambodia med at dyrke fårekyllinger, sammen med Folkekirkens Nødhjælp. Derudover er vi i fuld gang med at udvikle et insekt-basseret-kødalternativ (støttet af InnoBooster), sammen med DTI i Århus, for at komme med et bæredygtigt alternativ til det klimatunge kød, lavet på insektmel.

Genbrug af materialer
Automater

JYYNA er et Dansk økologisk tebrand, der sælger te i løsvægt og en social økonomisk virksomhed, der aktivt arbejder med opfyldelsen af FN’s verdensmål omkring bæredygtighed.

Vi har fokus på opfyldelsen af verdensmål nr.12. Særligt 12.5 og 12.6.

Vi har alle de populære teer og samtidig et stort udvalg af vores egne særligt udvalgte varianter, der alle er økologiske.

Allerede nu er, emballage 100% bionedbrydelig og kompostabel, sælger kun økologiske varer, en webshop der kører på vindenergi og genbrug til indretning af kontor og arbejdsstation.

JYYNA er en virksomhed, der kun sælger varer online, og allerede nu opererer i Danmark. Målsætningen er, at skalere til flere europæiske lande i løbet af 2019/20.