Gå til hovedindhold

GetGreen.Today

Denne idé er en del af Impact Challenge - Business with Purpose

Timo
Timo Vink
3. december 2018

Innovativ

GetGreen.Today er en abonnementstjeneste med et andeledes formål; Vi vil ikke sælge dig mere, men mindre, bedre og mere miljøvenligt.

Det er en abonnementstjeneste med et hidtil uset fokus; Vi ser holistisk på husholdningen og fokuserer udelukkende på miljøvenlige husholdningsprodukter.

En abonnementstjeneste for husholdningsprodukter (flydende som faste) bragt til kundernes hoveddør, er hidtil uset i Europa og USA – og så er denne oven i købet med et grønt fokus.

Realiserbar

Teknologien er afprøvet, tilgængelig og velkendt af kunderne – teamet er på plads.

Kunderne er opmærksomme på problematikken og bekendte med abonnementstjenester.

Produkterne findes, producers af anderkendte miljøvenlige brands og kan leveres i alle lande.

Der er et globalt fokus på miljøet og på at vi som individer skal tilstræbe en mere miljøvenlig levevis. Kundernes og mediernes mindset er tunet ind på budskaber som GetGreen.Todays og er åbne og modtagelige for hjælp til at realisere en mere miljøvenlig hverdag.

Investeringen for opstart i DK er under 300.000,-. Størstedelen af denne investering (mere end 55%) går til markedsføring.

Impact

For 3 måneder siden stillede mine børn mig et vigtigt spørgsmål: Hvorfor gør vi ikke mere for miljøet i vores familie.

Efter en del samtaler med min nærmeste omgangskreds, fandt jeg frem til at alle fortalte det samme:

  • De er meget bevidste om problematikken
  • Følte at de kunne gøre mere
  • Dårlig samvittighed

Efter nærmere undersøgelse viste det sig, at hovedårsagen til at der ikke handles er, at vi er vanedyr fanget i faste rutiner ift. indkøb og forbrug - vi lader os styre af økonomi og bekvemmelighed, fremfor at gøre det vi ved vil gøre en forskel. Den enkelte følte ganske enkelt at det krævede for meget.

Den 14. november grundlage jeg GetGreen.Today med følgende forretningsidé:

En abonnementstjeneste som leverer, udvalgte og certificeret miljøvenlige husholdningsprodukter lige til din hoveddør i en praktisk og genanvendelig trækasse.

Opret en profil (uden binding) på www.getgreen.today og sammensæt eller lad systemet hjælpe dig med en GetGreen.Today Kasse til netop din husholdning.

Abonnementskassen kan altid tilpasses ved at til- eller fravælge produkter fra vores brede sortiment af certificerede miljøvenlige produkter.

Til sidst vælger du en frekvens og opstartsdato for abonnementet, hvorefter du vil modtage din kasse hvert måned/kvartal eller halvår fremover.

Du kan selvfølgelig oprette flere kasser med forskellige leveringsintervaller.

Konceptet vil fremtidigt have et refill-system implementeret, hvor de tomme beholdere stilles tilbage i kassen foran døren og fyldes med nyt miljøvenligt og certificeret husholdningsprodukt.

Men Christina Neustrup (ejer af The Social Club og 20+ års erfaring med kommunikation og branding) ombord, har GetGreen.Today nu en meget stærk ressource, som er med til at styrke PR og markedsføringen fremadrettet.

Jeg (Timo Vink) har 16+ års erfaring inden for salg og forretningsudvikling. Grundet mine rødder i Tyskland har jeg også relevante kontakter og kendskab til det tyske marked.

 

Verdensmål nr. 12 ”Ansvarligt Forbrug og Produktion”:

GetGreen.Today sætter fokus på det ansvarlige forbrug og hjælper kunderne med at handle på deres ønske om en mere miljøvenlig levevis.

Vi tilbyder kun produkter fra producenter som har en miljømæssig ansvarlig produktion.

Verdensmål nr. 13 ”Klimaindsats”:

Ved kontinuerligt at fjerne skadeligt plastik og miljøskadelige stoffer fra forbrugernes hjem, bidrager GetGreen.Today aktivt til et bedre klima.

Verdensmål nr. 14 ”Livet i havet”:

Ved kontinuerligt at fjerne ikke-nedbrydeligt plastik fra forbrugernes hjem, bidrager GetGreen.Today aktivt til mindre plastik i verdenshavene.

Verdensmål nr. 15 ”Livet på land”:

Ved kontinuerligt at fjerne skadeligt plastik og miljøskadelige stoffer fra forbrugernes hjem, bidrager GetGreen.Today et bedre miljø på jorden.

 

Skalerbar

GetGreen.Today kan skaleres på flere fronter:

  1. Danmark er kun springbrættet til Europa og USA
  2. GetGreen.Today til erhverv er under udarbejdelse
  3. Refill-konceptet åbner op for nye muligheder
  4. Design af bionedbrydelige opvaske- og toiletbørster giver mulighed for egenproduktion og mulighed for brandfornyelse.

Samtlige produkter sælges med en bruttofortjeneste på ca. 100% og da forretningsmodellen er baseret på en abonnementstjeneste, kan indkøbet af vare beregnes langt mere effektivt.

Ingen af de solgte vare er nemt fordærvelige, så der er intet spild ift. varelageret eller unødig generering af affald.

Kommentarer